soylu beyoğlu prodüksiyon sunar: demirören disko



AhmetMisbah

Demiroren binası 1870 te yapılan Devalux apartmanının aynisidir http://t.co/VeosKrlM
12/10/11 11:30 PM

Beyoğlu Belediye Başkanı Twitter’da Demirören İstiklal AVM’nin aslında yangın sonucu kül olan Deveaux Binası’nın aynısı olduğunu iddia etti ve yukarıdaki fotoğrafı paylaştı. Nedense ben bu iki binaya baktıkça, iki farklı bina görüyorum. Ne kadar uzun ve detaylı bakarsam bu iki farklı bina daha da bir farklılaşıyor. İnsanların aynı şeylere bakıp farklı şeyler görmeleri, bakan gözle alakalı olsa gerek. Mesela bugün Demirören AVM binasına baktığımda Deveaux Binası ile yakından uzaktan alakası olmayan kocaman bir disko topu gördüm. Ama zamanın ruhunu güzel yakalamış Demirören AVM, bravo! İstiklal Caddesi’nin geldiği nokta bu işte, merkezinde bir disko topu gibi parıldayan kocaman bir AVM. Aklıma Amerikalı kent sosyoloğu Sharon Zukin’in de değindiği bir olgu geldi: Disneyleştirmek. Yani;

gerçek bir mekanı ‘orjinal’ karakterinden arındırarak, sterilize edilmiş bir halde yeniden paketlemek. ‘Güvenli’, ‘temiz’ ve aynen tematik parklar gibi evcilleştirmek. Walt Disney şirketinin Disneyland tematik parkları bu tanımlamaya esin kaynağı olmuş. Bu sürecin öne çıkan bazı özellikleri şu şekilde tanımlanabilir: Tematikleştirmek – Bir mekana belli bir fikrin iliştirilmesi;  Aşırı tüketim – Bir lokasyonda birden çok tüketim imkanının sunulması; Teşhir – Metaların promosyon imgeleri ve logolar ile pazarlanması ; ve Performansa dayalı, animatif emek kullanımı.

Tıpkısının aynısı! Fark görebiliyor musunuz?

İşte o çok sahip çıktıkları İstiklal Caddesi ve Beyoğlu’nu dönüştürmek istedikleri şey bu olsa gerek: bayağı, monte edilmiş, aç gözlü bir tüketim mabedi:

 

Reklamlar

soylu beyoğlu prodüksiyon sunar: demirören disko” üzerine 4 yorum

  1. bunu cidden iddia edebilecek biri için, kentin coğrafyası yontulmuş taş ve biraz cafcaflı boyadan ve de elbette para’dan başka birşey midir merak ediyorum? ne de olsa yaptık-oldu-giller familyası.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s